رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

چند توصیه برای بهبود افسردگی | کمبود این ویتامین باعث افسردگی می‌شود

  • کد خبر: ۶۲۳۲۰
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
چند توصیه برای بهبود افسردگی | کمبود این ویتامین باعث افسردگی می‌شود
روانشناس بالینی در ارتباط با افزایش تاب آوری در فصل‌های سرد سال گفت: ورزش، نوردرمانی، تغذیه مناسب و حضور در جمع به بهبودی افسردگی بسیار کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دریا دریابری روانشناس بالینی درباره راهکار‌های افزایش تاب آوری در روز‌های سرد اظهار داشت: در روز‌های سرد به دلیل سرما و بلندی شب‌ها و کمبود نور بهتر است ۵ وعده ورزش انجام شود حتی گام‌هایی کم باید قدم زد. در فاصله صبحانه تا ناهار از نور کم حتی کنار پنجره باید استفاده کرد. استفاده از لبنیات و سبزیجات به ویژه سویا توصیه می‌شود.

 

وی افزود: کمبود ویتامین دی باعث افزایش افسردگی همراه با خستگی می‌شود به همین دلیل باید مقدار این ویتامین را در بدن افزایش داد و از تغذیه مناسب استفاده کرد.

 

روانشناس بالینی کشورمان تاکید کرد: برخی افراد در این فصل دایره اجتماعی خود را کاهش می‌دهند و در خود فرو می‌روند. آن‌ها بیشتر می‌خوابند و از جمع دور می‌شوند. باید به این افراد مسئولیتی را سپرد تا رابطه خود را با جمع حفظ کنند. حمایت خانواده از این افراد بسیار مهم است.

 

دریابری با اشاره به نوردرمانی گفت: نور سرد و سفید به ویژه صبح‌ها برای افرادی که افسردگی فصلی دارند توصیه می‌شود. استفاده از نور آفتاب هم به انسان در فصل سرد به افزایش تاب آوری کمک می‌کند.

 

وی درباره افراد پرخاشگر خاطرنشان کرد: زمانیکه بدن من در جایی و ذهنم در جایی دیگر است یعنی من تمرکز ندارم و با خودم قهرم. به همین دلیل پرخاشگر هستم. در درمان اختلالات خلقی روان درمانی وجود دارد و با پیدا کردن افکار منفی می‌توان به بهبود احساسات رسید. فکر خودکشی در افراد افسرده وجود دارد. اگر بتوانیم فکر را درست کنیم احساس را درست کردیم بنابراین روان درمانی برای افراد افسرده لازم است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->